ZNANSTVENICI UPOZORILI: ‘Led se na Zemlji otapa rekordnom brzinom; Arktik bi se uskoro mogao u potpunosti promijeniti’

Znanstvenici upozoravaju da se led na našem planetu otapa rekordnom brzinom kao posljedica klimatskih promjena. Novije studije pokazale su, ukoliko se proces otapanja nastavi istim tempom, da bi Arktik mogao ostati bez leda do 2035. godine

U izvješću Europske svemirske agencije ESA-e, objavljenom u stručnome časopisu Cryosphere znanstvenici upozoravaju da se led na našem planetu otapa rekordnom brzinom, što je posljedica klimatskih promjena.

Autori istraživanja ukazuju na to da se u svijetu u razdoblju od 1994. do 2017. godine otopilo oko 28 bilijuna tona leda, što je ekvivalent bloku debljine stotinu metara i veličine Velike Britanije. Znanstvenici su iznijeli i podatak po kojem bi bilijun tona leda, kad bi se oblikovao u kocku, dosegao visinu veću od Mount Everesta.

Tijekom 23 godine dugog razdoblja proučavanja istraživači su uočili gotovo 60 postotno globalno povećanje stope otapanja leda. “Iznenadilo nas je kad smo ustanovili tako velik porast u nepunih 30 godina”, rekao je koautor studije Thomas Slater, glaciolog s britanskog Sveučilišta Leeds. Od 2012. godine stopa otapanja leda na Antarktici utrostručila se u usporedbi s prethodna dva desetljeća.

OVO JE ZABRINJAVAJUĆE – HRVATSKA JE ‘VRLO RANJIVA NA KLIMATSKE PROMJENE’: ‘Vidi se da nestaje snijega, ali to nam nije jedini problem’

REZULTATI UN-OVA ISTRAŽIVANJA: Gotovo dvije trećine svijeta svjesno je ‘klimatskog izvanrednog stanja’

Porast atmosferske temperature za oko 1,1 Celzijev stupanj

Tijekom devedesetih godina prošlog stoljeća godišnje se otapalo oko 0,8 bilijuna tona leda, a do 2017. taj je broj dosegnuo čak 1,2 bilijuna godišnje. Globalno je atmosferska temperatura porasla za oko 1,1 Celzijev stupanj u odnosu na predindustrijsko razdoblje, no na Arktiku je u posljednjih 30 godina stopa zagrijavanja više nego dvostruko veća od svjetskog prosjeka.

Nove studije pokazuju da je sve vjerojatniji scenarij kojega su se znanstvenici najviše bojali. Ako se proces nastavi istim tempom, mnogi misle kako postoje izgledi da Arktik praktički ostane bez leda do 2035. godine. Otapanje