Znanstvenici otkrili zašto kosa posijedi zbog stresa

Znanstvenici su objavili da su možda otkrili zašto kosa može posijediti od stresa kao i mogući način da se to zaustavi bez korištenja boje za kosu, prenosi BBC. U pokusima na miševima matične stanice koje kontroliraju boju kože i kose postale su oštećene nakon intenzivnog stresa. Tamno krzno miševa potpuno je pobijelilo u roku od nekoliko tjedana.

Američki i brazilski znanstvenici uvjereni su da to treba dalje istražiti kako bi se razvio lijek koji sprječava gubitak boje kose uzrokovan starenjem. Iako je uglavnom riječ o prirodnom procesu starenja, stres također može imati ulogu. Međutim, znanstvenici ne mogu sa sigurnošću reći kako stres utječe na našu kosu. Znanstvenici koji su proveli studiju, objavljenu u časopisu Nature, sa sveučilišta u Sao Paulu i s Harvarda, smatrali su da su učinci povezani s matičnim stanicama melanocita, koje proizvode melanin i odgovorne su za boju kose i kože.

Dok su provodili pokuse na miševima naišli su na dokaz da je to stvarno tako. “Sada smo sigurni da je stres odgovoran za ovu specifičnu promjenu vaše kože i kose i kako to funkcionira”, rekla je autorica studije prof. Ya-Cieh Hsu sa sveučilišta Harvard. Bol je kod miševa izazvala oslobađanje adrenalina i kortizola, što je ubrzalo otkucaje srca i dovelo do porasta krvnog tlaka. To je utjecalo na živčani sustav i prouzročilo akutni stres. Taj je proces zatim ubrzao trošenje matičnih stanica koje proizvode melanin u folikulima kose. “Očekivala sam da je stres loš za tijelo”, rekla je Hsu. “Ali je štetan učinak stresa koji smo otkrili bio veći od onoga što smo mogli zamisliti.” “Nakon samo nekoliko dana izgubljene su sve matične stanice koje regeneriraju pigment.

Jednom kada ih više nema, pigment je nemoguće regenerirati