Znanstvenici misle da su konačno otkrili kako je nastao život

PREMA jednoj od glavnih teorija o abiogenezi, život na Zemlji nastao je od organskih spojeva koje su sa sobom donijeli meteoriti.

U biologiji je abiogeneza, kemijska evolucija koja je prethodila biološkoj, prirodni proces kojim je život nastao iz neživih tvari, kao što su jednostavni organski spojevi.

Pobornici teorije o meteoritima smatraju da je ona posebno plauzibilna jer skraćuje vrijeme potrebno za abiogenezu, budući da su ključni sastojci potrebni za nju mogli nastati u svemiru puno prije nego što su uvjeti na Zemlji postali pogodni za život.

Zbunjujuća odsutnost nekoliko baza

Znanstvenici su već ranije na kometima, asteroidima i meteoritima otkrili brojne organske spojeve, uključujući i neke aminokiseline i građevne blokove DNA.

DNA se sastoji od četiri glavna građevna bloka – nukleotidnih baza zvanih adenin (A), timin (T), citozin (C) i gvanin (G).

RNA, koju neki znanstvenici smatraju izvornom molekulom života, također se sastoji od baza A, C i G, no u njoj timin zamjenjuje uracil (U).

Dvije od nukleotidnih baza – A i G – spadaju u spojeve koji se nazivaju purini, dok su ostale pirimidini. Znanstvenici su ranije na meteoritima uspjeli pronaći brojne purine, uključujući i one koji nisu zastupljeni u DNA, ali ne i manje molekule pirimidine. Odsutnost pirimidina, a time i baza T, C i U, dugo je bila misterij jer su laboratorijski eksperimenti koji su simulirali uvjete u svemiru sugerirali da su i purini i pirimidini mogli nastati tijekom kemijskih reakcija izazvanih svjetlom u međuzvjezdanim molekularnim oblacima ili na svemirskim stijenama.

Nova, sofisticirana metoda analize

U novoj studiji, objavljenoj u časopisu Nature Communications, znanstvenici su konačno, sofisticiranom tehnologijom, u meteoritima koji su stigli na Zemlju uspjeli identificirati sve pirimidine i purine koji se nalaze u DNA i RNA.

Kako su to učinili? Autori studije krenuli su od pretpostavke da C i T u ranijim analizama nisu otkriveni