Znanstvenici kreirali nove poruke za vanzemaljce

ZNANSTVENICI su smislili digitalnu poruku koja bi se mogla slati u svemir kako bi se uspostavio prvi kontakt s vanzemaljcima.

Poruka će biti objavljena u znanstvenom časopisu, međutim tek treba proći stručnu recenziju.

Ljudi poruke vanzemaljcima šalju već stoljećima

Znanstvenici se bave sličnim pokušajima komunikacije već stoljećima.

Početkom 19. stoljeća austrijski astronom Joseph Johann Von Littrow predložio je da se u Sahari iskopaju rovovi određenog geometrijskog oblika te da se potom ispune kerozinom i zapale kako bi moguće inteligentne civilizacije u svemiru mogle shvatiti da na Zemlji ima inteligentnih stvorenja.

Pokušaji komunikacije s vanzemaljcima nastavili su se posebno intenzivno tijekom 20. stoljeća. Godine 1962. sovjetski znanstvenici uperili su radijski odašiljač prema Veneri i poslali pozdrave u obliku Morseovog koda.

Sljedeći pokušaj kontaktiranja s vanzemaljcima bio je daleko ambiciozniji, barem u smislu udaljenosti. Godine 1974. tim znanstvenika, uključujući astronome Franka Drakea i Carla Sagana, poslao je radioporuku iz zvjezdarnice Arecibo u Puerto Ricu prema Messieru 13, skupu zvijezda udaljenom oko 25.000 svjetlosnih godina. Slika poslana u binarnom kodu prikazivala je ljudski lik, strukturu DNA, model atoma ugljika i dijagram teleskopa. Kada stigne do zvjezdanog skupa, poruka vjerojatno neće izravno pogoditi naseljeni planet, čak i ako postoji, no hipotetski vanzemaljci mogli bi je ipak detektirati jer poslani signal ima 10 milijuna puta jači intenzitet od radiosignala koje odašilje naše Sunce.

1977. letjelice Voyager 1 i 2 ponijele su u svemir poruku koja sadrži zvukove i slike odabrane da predstave raznolikost života i kulture na Zemlji, ugraviranu u pozlaćeni bakreni disk. Ona se trenutno nalazi u međuzvjezdanom prostoru na rubu Sunčevog sustava.