Znanstvenici analizirali DNK muškarca iz Pompeja, misle da znaju zašto nije bježao

ZNANSTVENICI koji proučavaju ljudske ostatke iz Pompeja otkrili su genetske tajne iz kostiju muškarca i žene koji su pokopani kad je rimski grad progutan u vulkanskom pepelu, piše BBC.

Ovaj prvi “pompejski ljudski genom” gotovo je potpuni skup “genetskih uputa” žrtava, kodiranih u DNK ekstrahirane iz njihovih kostiju, a nalazi su objavljeni u časopisu Scientific Reports.

Dvije osobe pronađene su 1933. godine u Casi del Fabbro, odnosno obrtničkoj kući, kako su je nazvali arheolozi. Nalazili su se u kutu blagovaonice i čini se kao da su ručali kad je došlo do erupcije 24. kolovoza 79. godine.

“Izgleda da nisu bježali”

​​​​​Nedavna studija sugerira da je ogroman oblak pepela od erupcije Vezuva mogao postati smrtonosan za stanovnike Pompeja za manje od 20 minuta. Dvije žrtve koje su znanstvenici proučavali nisu pokušavale pobjeći, tvrdi antropologinja Serena Viva sa Sveučilišta u Salentu.

“Iz položaja (njihovih tijela) izgleda da nisu bježali”, rekla je Viva za emisiju Inside Science za BBC Radio 4. “Odgovor zašto nisu bježali mogao bi biti u njihovom zdravstvenom stanju.”

“Sve je bilo u očuvanju kostura”, objasnio je profesor Gabriele Scorrano iz centra Lundbeck GeoGenetics u Kopenhagenu, koji je predvodio studiju. “To je prva stvar koju smo pogledali, i izgledalo je obećavajuće, pa smo odlučili pokušati (izolirati DNK).”

Izvanredno očuvanje i najnovija laboratorijska tehnologija omogućili su znanstvenicima da izvuku veliku količinu informacija iz “stvarno male količine koštanog praha”, objasnio je Scorrano.

“Novi strojevi za sekvenciranje mogu (čitati) nekoliko cijelih genoma istovremeno”, rekao je.

Muškarac imao tuberkulozu?