ZNANSTVENICA ISTRAŽUJE SPAVANJE U MIKROGRAVITACIJI: ‘Dugotrajna putovanja u svemir morat će uključivati neku vrstu hibernacije’

Kako biste na trenutak zaboravili na koronu vodimo vas na putovanje galaksijom u našem serijalu Hrvati i svemir: ‘Moj je cilj jednostavan. To je cjelovito razumijevanje svemira, zašto je takav kakav jest i zašto uopće postoji’, kazao je jednom prilikom kozmolog i briljantan teorijski fizičar Stephen Hawking. Strast prema istraživanju i spoznaji svijeta oko sebe bila je pokretačka snaga ne samo jednog od najpoznatijih fizičara već i svake osobe koja je posvetila svoj život otkrivanju tajni svemira. Baš zato kroz specijal ‘Hrvati i svemir’ odlučili smo zakoračiti na putovanje u nepoznato s hrvatskim znanstvenicima koji su za Net.hr ispričali svoju priču o ljubavi prema svemiru, inspiraciji, važnosti popularizacije znanosti, ali i budućnosti koja nas čeka…

Hrvatskoj neuroznanstvenici Ivani Rosenzweig, sa “Sleep and Brain Plasticity Centra” – King’s Collegea iz Londona, prva je ljubav bila fizika. Unatoč tome put ju je odveo u jednu sasvim drugačiju znanstvenu granu. Danas Ivana istražuje utjecaj sna na ljudski mozak, a baš to odigrat će ključnu ulogu u budućim svemirskim putovanjima.

NET.HR: Kada ste shvatili da se želite baviti neuroznanošću? Jeste li od rane mladosti pokazivali želju za istraživanjem?

ROSENZWEIG: Mislim da nikada nisam bila veliki praktičar, više mali teoretičar s nepresušnom imaginacijom, te fan Isaaca Asimova i ruske znanstveno-fantastične literature iz 70-ih. Usudila bih se reći da je moj talent oduvijek bio u otkrivanju obrisa i poveznica koje su drugima bile nevidljive. Još kao mala bih znala sate provesti čitajući u osami; moja prva ljubav je oduvijek bila fizika (posebice kvantna), i da sam bila nešto hrabrija, vjerojatno bih upisala teoretsku fiziku, a ne medicinu. No, kod mene su u obitelji sami liječnici i studij medicine je bio smatran normalnim produžetkom srednje škole.

Ustvari, vjerujem da nije bilo dvojice meni dragih profesora, Ivice Kračuna i Ivice Kostovića, možda bih i napustila medicinu tih ranijih dana.

Obojica su živjela za znanost