Za međuzvjezdana putovanja nisu potrebne letjelice, tvrdi fizičarka

CIVILIZACIJAMA nisu neophodne superbrze letjelice da bi putovale među zvjezdanim sustavima. Za duga putovanja mogu poslužiti planeti koji lutaju svemirom nevezani za zvijezde.

Tako barem u radu objavljenom u časopisu International Journal of Astrobiology tvrdi Irina K. Romanovskaja, profesorica fizike i astronomije na Houston Community Collegeu.

Autorica smatra da bi ta ideja mogla imati važne implikacije u potrazi za vanzemaljskom inteligencijom jer bi napredne vanzemaljske civilizacije tijekom migracije mogle ostaviti vidljive tehnološke tragove na lutajućim planetima. Potraga za tehnopotpisima proizvedenim migrirajućim izvanzemaljskim civilizacijama može se opisati kao potraga za migrirajućom izvanzemaljskom inteligencijom (SMETI), kaže Romanovskaja.

“Smatram da izvanzemaljske civilizacije mogu koristiti slobodno lutajuće planete kao međuzvjezdani transport za dostizanje, istraživanje i kolonizaciju planetarnih sustava. U radu predstavljam moguće tehnopotpise i artefakte koji bi mogli stvoriti vanzemaljske civilizacije koristeći slobodnolutajuće planete za međuzvjezdanu migraciju i međuzvjezdanu kolonizaciju, kao i strategije za traženje njihovih tehnopotpisa i artefakata”, tumači autorica.

Rješenje 1 – putovanje na warp pogon

Dok su udaljenosti između planeta u Sunčevom sustavu manje od 30 astronomskih jedinica (jedna astronomska jedinica – AJ – je udaljenost između Sunca i Zemlje), udaljenosti između zvijezda obično se kreću u stotinama tisuća AJ pa se iz praktičnih razloga uglavnom izražavaju u svjetlosnim godinama. Samo do najbližeg zvjezdanog sustava Alfa Centaura, čak i kada bismo putovali brzinom svjetlosti, trebalo bi nam oko 4.4 godine. S druge strane, nama bi na ovom stupnju tehnološkog razvoja trebalo oko pet godina da dođemo samo do orbite Jupitera, kada bismo mogli onamo poslati ljude.

U znanstveno-fantastičnim filmovima, ali i u ozbiljnim znanstvenim diskusijama stoga se obično predstavlja nekoliko mogućih rješenja za duga međuzvjezdana putovanja.

Jedno od njih je putovanje brzinama većim od brzine svjetlosti. Prema Einsteinovoj teoriji relativnosti, ništa se ne može kretati brzinom većom od brzine svjetlosti. Štoviše, ako neko veće tijelo želimo ubrzati na brzinu blizu brzine svjetlosti, potrebno je