Vegani moraju biti svjesni opasnosti od nedostatka vitamina B12 u prehrani

Stručnjaci upozoravaju na to da se osobe koje prakticiraju veganski način života i konzumiraju vegansku hranu moraju pobrinuti da u organizam unose dovoljno vitamina B12, jer opasnost od njegova manjka “nije mit”.

Na taj problem skreću pozornost uoči početka siječnja, kada se sve veći broj ljudi okreće veganskoj prehrani u sklopu pokreta koji su nazvali ‘Veganuary’.

Veganska prehrana uglavnom je bogata vlaknima i sadrži namirnice s niskim udjelom kolesterola, no hranjive je sastojke iz njih teško dobiti, uključujući i B12. Veganska društva ističu da je on dostupan u obliku suplemenata ili tim vitaminom obogaćenih namirnica, piše BBC.

Odraslima je dnevno potrebno oko 1,5 mikrograma ovog vitamina. B12, koji se još naziva kobalamin, vitamin je topiv u vodi koji je prirodno prisutan u namirnicama poput ribe, mesa, peradi, jaja, mlijeka i mliječnih proizvoda. Njegova je ključna uloga zaštititi nas od anemije, glavnog krivca za osjećaj umora i malaksalosti, odnosno osigurati tijelu dovoljno crvenih krvnih zrnaca koja će uspješno prenositi kisik po cijelom tijelu.

Vitamin B12 potiče i zdravu funkciju živaca, a neka istraživanja dovode ga u vezu s manjim rizikom od raka dojke, srčanih bolesti te od neplodnosti (osobito muškaraca jer povećava broj i pokretljivost spermija). U skladu s preporukama američkoga Nacionalnog instituta za zdravlje, odrasle bi osobe dnevno trebale u organizam kroz hranu i suplemente unijeti oko 1,5 miligrama ovog vitamina.

Simptomi manjka vitamina B12, koji može dovesti do oštećenja živaca, obično su trnci u nogama i rukama, a potrebne su tri do četiri godine da se pojave takvi simptomi.

Tim Key, profesor epidemiologije i zamjenik direktora Odjela za epidemiologiju raka na Sveučilištu Oxford, vegan je niz godina te i sam uzima B12 kroz suplemente. Kaže da se ljudi prije nego što postanu vegani obično informiraju o takvom načinu prehrane i rijetko nisu upoznati s činjenicom da je ona manjkava kad je posrijedi B12.

Manjak vitamina

Izvorni članak

Članci iz iste kategorije:

    Nije pronađen