U Australiji otkrivena najveća biljka na svijetu

ZNANSTVENICI su duž australske obale otkrili najveću poznatu biljku na Zemlji, morsku travu koja se proteže na gotovo 180 kilometara i od Manhattana je veća otprilike triput, a rezultate istraživanja objavili su u časopisu Proceedings of the Royal Society B.

Istraživači su mislili da su našli podmorsku livadu. To je sve zapravo jedna biljka

Istraživači sa Sveučilišta Zapadne Australije (UWA) i Sveučilišta Flinders otkrili su morsku travu latinskog naziva Posidonia australis u plitkim vodama zaljeva Shark duž zapadne obale Australije. Odmah su prionuli proučavanju, nastojeći otkriti koliko je različitih biljaka na području zaljeva Shark, 831 kilometar sjeverno od Pertha.

Pomoću genetskog testiranja utvrdili su da je ta golema podmorska livada duž obala zapadne Australije zapravo jedna biljka koja se proširila iz jednog sjemena tijekom razdoblja od najmanje 4500 godina.

Novootkrivena podmorska livada, na koju je tim australskih istraživača slučajno naišao, pokriva oko 200 četvornih kilometara, rekli su istraživači sa Sveučilišta Zapadne Australije.

Da bi otkrili genetsku raznolikost biljnih vrsta koje obično rastu duž nekih dijelova australske obale i ustanovili koliko biljaka čini podmorsku livadu, prikupili su uzorke i ispitali 18.000 genetskih markera kako bi stvorili genetički profil svakog uzorka.

Istraživači su oduševljeni

“Otkriće nas je oduševilo. Radilo se o samo jednom genetičkom profilu”, rekla je Jane Edgeloe, glavna autorica studije.

“I to je to, samo jedna biljka proširila se iz jednog kolonizirajućeg sjemena na čak