SUPERKONTROVERZNI FRANKENSTEINOVSKI EKSPERIMENT: Embrij himere čovjeka i majmuna preživio rekordnih 19 dana

‘Ova vrsta istraživanja važna je za razvijanje uvida u staničnu komunikaciju i biološki razvoj tijekom embriogeneze i evolucije, kao i za mnoštvo istraživanja i primjene regenerativne medicine’

Znanstvenici iz Kine i Sjedinjenih Država stvorili su himerične embrije čovjeka i majmuna koji su preživjeli i duže od očekivanog razdoblja preživljavanja, a neki embriji doživjeli su i do 19 dana. Ovo otkriće uslijedilo je nakon napretka koji je zabilježen 2019. godine kada je isti tim znanstvenika izvijestio o istraživanju himera ljudi i životinja, javlja IFLScience.

“Povijesno gledano, generacija himera čovjeka i životinje patila je od niske učinkovitosti i integracije ljudskih stanica u vrstu domaćina”, rekao je autor studije, profesor Izpisua Belmonte. “Stvaranje himere između ljudskog i neljudskog primata, vrste koja je bliskija ljudima u evolucijskom vremenskom okviru od svih prethodno korištenih vrsta, omogućit će nam bolji uvid u to postoje li evolucijski nametnute prepreke za stvaranje himere i postoje li bilo koji načini pomoću kojih ih možemo prevladati”.

KONTROVERZNI PROJEKT ŠOKIRAO SVIJET: Stvoren je embrij čovjeka-majmuna, hibrid digao znanstvenike na noge

Injekcija matičnih stanica

U novoj studiji, objavljenoj u časopisu Cell, Belmonte i tim stvorili su embrije majmuna koji 6. dana života dobili injekciju 25 ljudskih produženih pluripotentnih matičnih stanica. Specifična linija ljudskih matičnih stanica koja je korištena može pridonijeti i normalnom i embrionalnom tkivu pod ispravnim uvjetima. Nakon samo jednog dana, otkrili su prisutnost ljudskih stanica unutar 132 novostvorena himerična embrija čovjeka i majmuna. Nakon 10 dana, 103 embrija još se uvijek razvijalo. Međutim, nakon tog vremenskog okvira, neki su embriji počeli umirati, a do 19. dana bila su živa još samo tri embrija. Jedna važna stvar koju su istraživači primijetili bila je da je postotak ljudskih stanica u embrijima tijekom eksperimenta ostao visok.

U razgovoru za IFLScience, profesor Belmonte objasnio je važnost stope preživljavanja koju su vidjeli s