SUNCE ĆE NAS SPASITI? Otkrili su da deaktivira koronavirus osam puta brže nego što se mislilo. Evo što vam je činiti ovog ljeta

Inženjer strojarstva sa UC Santa Barbara, Paolo Luzzatto-Fegiz, i njegovi kolege primijetili su da se virus u eksperimentima deaktivira čak osam puta brže nego što je predviđao najnoviji teorijski model. “Teorija pretpostavlja da inaktivacija djeluje tako što UVB pogodi RNK virusa oštećujući je”, objasnio je Luzzatto-Fegiz, javlj Science Alert.

No, nepodudarnost sugerira da se događa nešto više od toga, a otkrivanje što je to moglo bi biti korisno za suzbijanje virusa. UV svjetlost ili ultraljubičasti dio spektra lako se apsorbiraju u određenim bazama nukleinske kiseline u DNA i RNA, što može dovesti do stvaranja veze na načine koje je teško popraviti.

Nisu sva UV svjetla ista. Duži UV valovi, nazvani UVA, nemaju dovoljno energije da izazovu probleme. UVB valovi srednjeg dometa u sunčevoj svjetlosti prvenstveno su odgovorni za ubijanje mikroba i riskiranje od oštećenja naših vlastitih stanica pri izlaganju Suncu.

‘BILI SMO ŠOKIRANI KADA SMO OTKRILI VEZU SA BROJEM MRTVIH…’: Zvuči nevjerojatno, ali u borbi protiv covida bitan je svaki – kilogram

KLJUČ JE U NAMA: Zarazniji sojevi virusa mogli bi biti snažniji od cjepiva, ali jedna se vrsta ubojitih stanica učinkovito bori protiv njih

UVC i stvaranje štetnog ozona

Pokazalo se da je kratkovalno UVC zračenje učinkovito protiv virusa poput SARS-CoV-2, čak iako su još uvijek sigurno obavijeni ljudskom tekućinom. No, ova vrsta UV zračenja obično ne dolazi u kontakt s površinom Zemlje zahvaljujući ozonskom sloju.

“UVC zračenje odlično je za bolnice”, rekla je Julie McMurry, suatorica studije i toksikologinja Državnog sveučilišta Oregon. “Ali u drugim okruženjima, u kuhinjama ili podzemnim željeznicama, UVC zračenje bi u komunikaciji s česticama stvorilo štetni ozon”, dodala je.

KORONA SE ŽESTOKO