Studija: Redovito pušenje marihuane povećava rizik od srčanog i moždanog udara

ONI koji puše marihuanu više od jednom mjesečno imaju povećan rizik od srčanih bolesti i srčanog udara, pokazalo je novo istraživanje.

Premda su i ranije studije pokazale povezanost između kanabisa i krvožilnih bolesti, najnovije istraživanje rasvjetljuje cijelu pozadinu tog mehanizma. Dodatno, ono je imalo jako veliki uzorak – stručnjaci su analizirali podatke pola milijuna ispitanika.

Naime, znanstvenici su tijekom provođenja testova na miševima otkrili da psihoaktivna tvar u marihuani – tetrahidrokanabinol (THC) – može uzrokovati upalu endotelnih stanica koje oblažu unutarnju površinu srca, krvnih i limfnih žila, kao i pojavu ateroskleroze (stvrdnjavanje ili zadebljanje arterija).

“To nije bezopasna supstanca”

“Marihuana ima značajan negativan učinak na krvožilni sustav. S obzirom na to da sve više država legalizira upotrebu marihuane, očekujem da će sljedećih godina doći do porasta broja srčanih i moždanih udara”, rekao je biolog Mark Chandy sa Sveučilišta Stanford.

“Naše istraživanje na ljudskim stanicama i na miševima jasno pokazuje da izloženost THC-u pokreće štetnu molekularnu kaskadu u krvnim žilama. To nije bezopasna supstanca”, dodao je.

Što se tiče dijela studije provedenog na ljudskim ispitanicima, znanstvenici su analizirali podatke 500.000 sudionika projekta UK Biobank. Oko 11.000 njih pušilo je travu više od jednom mjesečno, čime se znatno uvećala vjerojatnost da će doživjeti srčani udar.

Štoviše, oni koji redovito puše marihuanu imaju veći rizik, za razliku od onih koji je ne konzumiraju, da će imati prvi srčani udar prije 50. godine. Ovako rani srčani udari mogu povećati rizik od budućih epizoda i pojave drugih krvožilnih bolesti.

Znanstvenici su prilikom analize podataka uzeli u obzir i druge faktore koji utječu na zdravlje ispitanika kao što su dob, indeks tjelesne mase i spol, piše Science Alert.

Nakon konzumacije marihuane raste broj upalnih stanica