Studija: Ako meso zamijenimo proteinima iz mikroba, smanjit će se emisija CO2

POSTUPNO smanjivanje svjetske potrošnje govedine i janjetine do 20 posto proteinima iz mikroba koji reproduciraju teksturu mesa moglo bi do 2050. godine smanjiti emisije CO2 i sječu šuma radi dobivanja poljoprivrednih zemljišta, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu Nature.

Na osnovi sadašnjih projekcija rasta svjetskog stanovništva i potreba za hranom, ako se polovica potrošnje crvenog mesa zamijeni mikrobnim proteinima uzgojenima u bačvama od nehrđajućeg čelika, moguće je za 80 posto smanjiti gubitak šuma i onečišćenje plinom CO2, zaključili su autori studije.

Prehrambeni sustav uzrokuje trećinu emisija plinova s učinkom staklenika

“Relativno malenom promjenom u konzumaciji mesa preživača emisije stakleničkih plinova proizašle iz sječe tropskih šuma mogle bi se snažno smanjiti”, kaže Florian Humpenoder, jedan od autora studije, znanstvenik u Institutu za istraživanje klimatskih promjena u Potsdamu (PIK).

Ističe da je “to velik doprinos smanjenju ciljeva iz Pariškog sporazuma o klimi”.

Tri izvješća o klimi koja su Ujedinjeni narodi objavili od kolovoza pokazuju na alarmantan način da je ozbiljno ugroženo ostvarenje cilja iz Pariškog sporazuma – da se rast temperature planeta ograniči na manje od 2 stupnja Celzijeva.

Svjetski prehrambeni sustav čini trećinu emisija plinova s učinkom staklenika, a proizvodnja govedine vodeća je u poljoprivrednom sektoru.

Industrija proizvodnje goveđeg mesa utječe dvostruko na povećanje stakleničkih plinova. S jedne strane, radi dobivanja poljoprivrednog zemljišta za stočarstvo i uzgoj soje za prehranu stoke masovno se sijeku tropske šume koje bi inače apsorbirale CO2.

S