Što se dogodi kad prestanete vježbati?

stop-exercising_1024

Što ako prestanete vježbati? (Image credits: Runar Eilertsen/Flickr)

Pomirimo se s tim, obična vježba poprilično je teška. Većina ljudi nikada ne postanu ovisnici o teretani, niti su opsjednuti maratonskim trčanjem. Čak ni oni koji su se u jednom trenutku svog života aktivno bavili nekim sportom – kad se okolnosti promijene, ako se ozlijede ili se jednostavno prestanu baviti sportom, postanu lijeni kao i većina nas.

Brzo gubljenje kondicije nakon prestanka bavljenjem profesionalnim sportom nije neuobičajeno. Taj efekt naziva se „detreniranje” i može izazvati niz fizioloških promjena u ljudskom tijelu.

Postoje mnogi načini mjerenja osobne razine fizičke sposobnosti. Neka mjerenja više su subjektivna – koliko sklekova možete napraviti u minuti ili koliko se dugo možete držati za šipku, a neka su specifična mjerenja – poput mjerenja snage i izdržljivosti mišića.

No, postoje i objektivnija mjerenja – npr. mjerenja maksimalne podnošljivosti kisika (ili VO2 max) koje mjeri maksimalan volumen kisika koje tijelo može iskoristiti za stanično disanje, koje zauzvrat proizvodi adenozin trifosfat (ATP), molekulu koja prenosi energiju za sve naše biološke potvrde. Jednostavnije rečeno, VO2 max točno prikazuje vašu aerobičnu moć i ukupnu kardiovaskularnu sposobnost.

Kad dođe do naglog prekida normalne rutine vježbanja, jednako tako naglo tijelo prestaje raditi još mnogo korisnih stvari. Andreas Bergdhal, kardiovaskularni fiziolog objašnjava da običan trening izdržljivosti, poput trčanja, povećava sposobnost srca da pumpa krv diljem tijela, sposobnost žila da tu krv provedu, te količinu kapilara. Također utječe na veličinu i broj mitohondrija – „elektrana” stranica. Sve to dovodi do efikasnije upotrebe hranjivih tvari i kisika u tijelu.

Između ostalih povlastica je i snaga mišića, koordinacija, fleksibilnost i temeljna mobilnost.

Kad tijelo prestane s fizičkim aktivnostima,

Izvorni članak

Članci iz iste kategorije:

    Nije pronađen