Šest velikih znanstvenih otkrića u ovom desetljeću

Od otkrića elemenata koji čine osnovu života na Marsu do velikih uspjeha u uređivanju gena i uspona umjetne inteligencije, prenosimo šest velikih znanstvenih otkrića koja su oblikovala desetljeće na izmaku.

Jesmo li sami u svemiru?

Još ne znamo je li na Marsu ikada bilo života, ali zahvaljujući malenom robotu na šest kotača znamo da je Crveni Planet bio nastanjiv.

Nedugo nakon slijetanja 6. kolovoza 2012., NASA-in rover Curiosity otkrio je zaobljene kamenčiće, novi dokaz da su na tom planetu prije više milijardi godina tekle rijeke.

Od tada je prikupljeno još dokaza koji dokazuju da je na Marsu zaista bilo puno vode i da je njegova površina bila prekrivena vrućim izvorima, jezerima i možda čak oceanima.

Curiosity je 2014. također otkrio elemente koji čine osnovu života, odnosno složenih organskih molekula.

Tako se nastavlja potraga za dokazima da život kakav poznajemo na Zemlji nije jedini u svemiru ili da barem nije bio uvijek.

Dva nova rovera bit će lansirana iduće godine, američki Mars 2020 i europski Rosalind Franklin, koji će tragati za drevnim mikrobima.

»Ulazeći u novo desetljeće, istraživanje Marsa promijenit će fokus s pitanja ‘Je li Mars bio nastanjiv?’ na pitanje ‘Je li Mars podržavao ili podržava li život?’, rekla je Emily Lakdawalla, geologinja američke neprofitne zaklade Planetarno društvo.

Einstein je bio u pravu (ponovo)

Dugo smo mislili da je maleni kutak svemira koji nazivamo domom jedinstven, ali promatranja koja je omogućio svemirski teleskop Kepler pokazala su da smo bili u krivu.

Lansiran 2009., Kelper je pomogao da se identificira više od 2600 planeta izvan Sunčeva sustava, poznatih kao egzoplaneti, a astronomi vjeruju da svaka zvijezda ima planet, što znači