Pronađen dječji zub koji bi mogao promijeniti ono što znamo o prvim ljudima u Europi

DJEČJI ZUB iskopan u francuskoj špilji otkrio je dosad najranije dokaze o tome da su ljudi – Homo sapiens – živjeli u zapadnoj Europi. Otkriće kutnjaka u Grotte Mandrinu u blizini Malatavernea, u dolini Rhône u južnoj Francuskoj, zajedno sa stotinama kamenih komada alata koji datiraju prije oko 54.000 godina, sugerira da su rani ljudi živjeli u Europi oko 10.000 godina prije nego što su arheolozi dosad mislili, prenosi CNN.

Štoviše, zub Homo sapiensa bio je stisnut između slojeva neandertalskih ostataka, što pokazuje da su dvije skupine ljudi koegzistirale u ovoj regiji. Ovi nalazi osporavaju narativ da je dolazak Homo sapiensa u Europu izazvao izumiranje neandertalaca, koji su živjeli u Europi i dijelovima Azije oko 300.000 godina prije nego što su nestali.

“Ljudi i neandertalci živjeli na istom mjestu”

“Često smo mislili da je dolazak modernih ljudi u Europu doveo do prilično brzog nestanka neandertalaca, ali ovi novi dokazi sugeriraju da su i pojava modernih ljudi u Europi i nestanak neandertalaca mnogo složeniji”, rekao je koautor studije Chris Stringer, profesor i voditelj istraživanja ljudske evolucije u Prirodoslovnom muzeju u Londonu.

To je prvi put da su arheolozi pronašli dokaze skupina Homo sapiensa i neandertalaca koje žive na istom mjestu i koje se brzo, čak i naglo, izmjenjuju najmanje dva puta, prema studiji objavljenoj u časopisu Science Advances u srijedu.

Prije toga dolazak prvih ljudi u Europu datirao je između 43.000 i 45.000 godina, prema ostacima pronađenim u Italiji i Bugarskoj, nedugo prije nego što su pronađeni posljednji preživjeli ostaci neandertalaca, koji datiraju prije 40.000 do 42.000 godina. Ovaj vremenski okvir mnoge je naveo na pomisao da su dolazak Homo sapiensa i nestanak neandertalaca povezani.

Ljudi i neandertalci, za koje znamo iz genetske analize da su se susreli i imali djecu, što je rezultiralo tragovima neandertalaca u našoj DNA, preklapali su se mnogo dulje razdoblje