Ovo je prva fotografija goleme crne rupe u središtu naše galaksije

KAKO smo najavili na Indexu, Europska južna promatračnica (ESO) danas je objavila revolucionarni rezultat istraživanja Mliječnog puta koje je provela kolaboracija Event Horizon Telescope (EHT) – prvu snimku crne rupe u našoj galaksiji.

Teleskop EHT je 2019. godine objavio prvu snimku crne rupe u povijesti, ali u drugoj galaksiji. Nakon toga godinama je nastavio istraživati Mliječni put u čijem se središtu očekivalo pronalaženje supermasivne crne rupe nazvane Sagittarius A*.

Slika (gore) koja izgleda kao veličanstvena narančasta američka krafna s rupom zapravo prikazuje prašinu oko horizonta događaja crne rupe Sgr A*.

“Bili smo zapanjeni koliko se veličina prstena dobro slaže s predviđanjima iz Einsteinove teorije opće relativnosti”, rekao je znanstvenik EHT-a Geoffrey Bower iz Academia Sinica u Taipeiju.

“Ova zapažanja bez presedana uvelike su poboljšala naše razumijevanje onoga što se događa u samom središtu naše galaksije i ponudila nove uvide u to kako ove divovske crne rupe komuniciraju sa svojom okolinom”, dodao je.

Kako se snima crna rupa?

Sgr A* bio je glavna meta za EHT-ovu kampanju promatranja od travnja 2017.

Crne rupe iznimno je teško snimati jer iz njih ništa ne može pobjeći, pa ni svjetlost. Zapravo, kada se snimaju crne rupe, snima se akrecijski disk užarenih plinova i prašine oko njihovog horizonta događaja.

Sgr A* je posebno teško snimiti jer se nalazi zastrta plinovima i prašinom. Ona je oko 4.3 milijuna puta veća od