OVO BI MOGLO OBJASNITI ZAŠTO SE JAVLJAJU SIMPTOMI SLIČNI DIJABETESU: Znanstvenici otkrili da covid može zahvatiti gušteraču

Covid-19 može zahvatiti gušteraču u teškim slučajevima tako da virus zarazi beta stanice koje proizvode inzulin, pokazala je njemačka studija.

Gušterača ima dvije zadaće – proizvoditi enzime važne za probavu i proizvoditi i otpuštati hormon inzulin i glukagon koji reguliraju razine šećera u krvi.

ZNANSTVENICA S ‘RUĐERA’ MISLI DA BI POPUŠTANJE MJERA BILO OPASNO: ‘Novi sojevi virusa će sigurno doći u Hrvatsku’

Otkriće bi objasnilo simptome slične dijabetesu

Znanstvenici sveučilišne bolnice njemačkog grada Ulma kažu da bi njihovo otkriće moglo objasniti simptome slične dijabetesu otkrivene kod nekih pacijenata koji su teško pogođeni bolešću izazvanom novim koronavirusom.

Također bi moglo objasniti pogoršanje metabolizma šećera kod osoba koje boluju od dijabetesa i koje su zaražene virusom.

Novi podaci “identificiraju ljudsku gušteraču kao metu zaraze virusom SARS-CoV-2 i sugeriraju da bi zaraza beta stanica mogla pridonositi metaboličkom poremećaju uočenom kod oboljelih od covida-19”, navode autori istraživanja. Rezultati studije objavljeni su u srijedu u časopisu Nature Metabolism.

NOVA STUDIJA OTKRILA DA JE ASTRAZENECINO CJEPIVO UČINKOVITO: 88 posto ljudi zadržalo je antitijela šest mjeseci

Infekcije virusom traju dulje nego što se pretpostavljalo

Znanstvenici sveučilišta Kiel ranije su izvijestili u časopisu o slučaju 19-godišnjeg muškarca koji je počeo patiti od dijabetesa nakon što je zaražen virusom.

Jedan od atuora studije u Ulmu Martin Wagner kazao je da je bilo više slučajeva poremećene razine šećera u krvi kod oboljelih od covida-19. Znanstvenici su izložili tkivo gušterače virusu kako bi utvrdili može li biti zaraženo.

Analizirana su i tijela preminulih od bolesti i utvrđeno je da su proteini virusa bili u gušterači i kad ih više nije bilo u plućima. Istraživanje je pokazalo da novi koronavirus zarazi stanice gušterače, mijenja njihov oblik, ometa njihove gene i njihovu funkciju.

To pokazuje