Otkriveno da na ovom čudnom egzoplanetu pada kiša rubina i safira

DIVOVSKI egzoplanet udaljen od nas 855 svjetlosnih godina ima toliko ekstremnu atmosferu da se na njemu nalaze oblaci od isparenog metala te da ga posipaju kiše tekućih rubina i safira.

Znanstvenici su došli do ovih zanimljivih podataka nakon detaljne analize njegove atmosfere, najdetaljnije do sada, otkrivši prvi put kako izgledaju uvjeti i dinamika na noćnoj strani nekog egzoplaneta.

“Mada smo do sada otkrili na tisuće egzoplaneta, uspjeli smo proučavati atmosferu samo malog broja njih jer je to jako zahtjevan posao”, rekao je astronom Thomas Mikal-Evans s Instituta Max Planck u Njemačkoj, a prenosi Science Alert.

Napravi krug oko svoje zvijezde za malo više od jednog dana

Egzoplanet WASP-121 b, prvi put je otkriven 2015. godine. Radi se o plinovitom divu većem od Jupitera koji se nalazi na jako bliskoj orbiti oko svoje zvijezde. Dvije godine nakon njegova pronalaska, WASP-121 b je postao prvi egzoplanet u čijoj je stratosferi pronađena voda.

Međutim, vrlo je malo vjerojatno da bi na WASP-121 b moglo biti života. S obzirom na to da kruži izrazito blizu svoje zvijezde, na njemu je “pakleno” vruće; s temperaturama koje se kreću između 1227 do 2727 stupnjeva Celzijevih.

Zbog svoje veličine i orbite spada u kategoriju vrućih Jupitera, plinovitih divova koji imaju orbitu kraću od deset dana. Od gotovo 5000 do sada pronađenih egzoplaneta, više od 300 pripada ovoj ekstremnoj kategoriji. Primjerice, WASP-121 b obiđe svoju zvijezdu za samo 1.27 dana.

Budući da se nalazi na tako bliskoj orbiti, WASP-121 b je također plimno zaključan, što znači da je jedna njegova strana uvijek okrenuta prema matičnoj zvijezdi. Dakle, jedan njegov obraz je trajno izložen užarenom dnevnom svjetlu, dok je drugi u konstantnoj tami. Prethodne analize njegove atmosfere s dnevne strane pronašle su u njoj pare teških metala.

Tajna noćne strane