Otkriven ključ pojave života na Zemlji?

DARWINOVA teorija evolucije odlično objašnjava kako se život na Zemlji razvijao nakon što je nastao.

Ona je toliko dobro potvrđena u brojnim znanstvenim granama, da je suvremeni biolozi jednostavno smatraju činjenicom.

Abiogeneza – prvi korak prema životu

No jedan dio slagalice u priči o životu, koji se naziva abiogeneza, još uvijek nije potpuno razjašnjen. Abiogeneza je naziv za prirodni proces nastanka života iz nežive materije kao što su jednostavni organski spojevi. Vjeruje se da se ona odvila prije 3.8 do 4.1 milijarde godina, a znanstvenici je istražuju kroz tri glavna aspekta: geofizikalni, kemijski i biološki.

Pritom se eksperimenti koji se provode u laboratorijima najčešće temelje na pokušaju sinteze sva tri. U njima se uglavnom istražuje kako su nastale prve samoreplicirajuće molekule, a danas je jedna od glavnih hipoteza da je život na Zemlji potekao iz svijeta molekula RNA (RNA world).

Novo istraživanje, objavljeno u časopisu Science Advances, moglo bi predstavljati važan korak u rješavanju jednog od otvorenih pitanja abiogeneze. U njemu su znanstvenici identificirali strukture proteina koje su mogle imati važnu ulogu u razmjeni energije koja je temelj sveg života.

“Teorija A. Oparina iz 1924. o abiotičkoj evoluciji molekula na bazi ugljika u primordijalnoj juhi ukazuje na mogući način ostvarenja cilja. Međutim, evolucijski put formiranja različitih biogenih molekula ostaje jedno od najdubljih neodgovorenih pitanja u biologiji. Iako su prve biološke molekule koje se samorepliciraju vjerojatno bile katalitički fragmenti RNA, tzv. ribozimi, za repliciranje ribozima neophodna je energija”, ističu autori.

Za život je ključna energija

Autori su u svojem istraživanju krenuli od premise da život kakav poznajemo ovisi o prikupljanju, skladištenju i korištenju energije. U “primordijalnoj juhi” drevne Zemlje, ta je energija najvjerojatnije dolazila od Sunca ili iz vruće unutrašnjosti Zemlje, kao toplina koja prodire kroz hidrotermalne otvore na dnu oceana.

Na molekularnoj razini, korištenje energije podrazumijeva kemijske procese koji uključuju kretanje elektrona s jednog atoma