Objavljen povjerljiv dopis: Iznad Zemlje je 2014. eksplodirao međuzvjezdani objekt

METEOR koji je 2014. godine eksplodirao iznad Papue Nove Gvineje došao je iz drugog zvjezdanog sustava, stoji u dopisu koje je nedavno objavilo Američko svemirsko zapovjedništvo (USSC).

Radi se o omanjem nebeskom tijelu promjera 0.45 metara koji je izgorio u Zemljinoj atmosferi 8. siječnja 2014., nakon što je jurio kroz svemir brzinom većom od 210.000 km/h, odnosno brže od većine meteora koji jure našim Sunčevim sustavom, navodi se u studiji naziva Discovery of a Meteor of Interstellar Origin objavljenoj 2019. na arXivu.

Prema tom istraživanju, brzina i putanja meteora pokazuju s 99%-tnom sigurnošću da je objekt stigao izvan našeg Sunčevog sustava – vjerojatno “iz nekog drugog planetarnog sustava ili zvijezde u našoj galaksiji”, napisali su znanstvenici.

Vice navodi da unatoč čvrstim tvrdnjama stručnjaka, njihov rad nikada nije prošao recenziju niti je objavljen u znanstvenom časopisu jer su američke vlasti smatrale da su neki od podataka potrebnih za provjeru njihovih izračuna povjerljivi.

USCC objavio dopis na Twitteru

Sada su znanstvenici USSC-a službeno potvrdili ove nalaze. USCC je 6. travnja na Twitteru objavio dopis od 1. ožujka u kojem je general John E. Shaw, zamjenik zapovjednika USSC-a, napisao da je analiza meteora iz 2019. “dokazala da se radi o međuzvjezdanom objektu”.

Ova potvrda zapravo pokazuje da je meteor iz 2014. prvi međuzvjezdani objekt ikada otkriven u našem Sunčevom sustavu. Prije je to mjesto držalo tijelo Oumuamua koje je kroz Sunčev sustav projurilo 2017. godine. Za razliku od meteora iz 2014., znanstvenici su Oumuamu, koji je na ilustracijama bio predstavljan kao golema cigara, uočili daleko od Zemlje, kada je već bio na izlasku iz Sunčevog sustava.