Nešto jarko sjaji u središtu naše galaksije, znanstvenici ne znaju o čemu se radi

NEŠTO u središtu naše galaksije blista od gama zračenja, a znanstvenici ne mogu sa sigurnošću utvrditi o čemu se točno radi. Prvo su pretpostavili da bi uzrok tome mogao biti sudar tamne tvari, zatim su isključili tu opciju, da bi je nakon toga opet vratili u igru.

Također su razmišljali o pulsarima, brzo rotirajućim neutronskim zvijezdama, no i ta je hipoteza uskoro odbačena jer kalkulacije nisu odgovarale.

No najnovija studija znanstvenika iz Australije, Novog Zelanda i Japana mogla bi opet oživiti teoriju pulsara. Naime, shvatili su na koji bi način ovakva populacija tijela mogla isijavati toliku količinu zračenja a da se pritom ne krše zakoni fizike.

Sudar tamne tvari?

Zvijezde poput Sunca obično ne isijavaju gama zračenje. Za to su potrebni neki strahoviti procesi, poput sudara crnih rupa ili antimaterije s materijom. Što se tiče pulsara, većina njih emitira radiovalove, a manji broj valove većih energija te rendgensko i gama-zračenje.

Kada su znanstvenici prije desetak godina putem NASA-inog teleskopa Fermi mjerili intenzivan sjaj u srcu Mliječnog puta, otkrili su da ondje postoji prevelika količina visokoenergetskog zračenja, odnosno da ne mogu objasniti odakle ono dolazi, piše Science Alert.

Jedan uzrok ovakvog zračenja mogao bi biti sudar čestica tamne tvari. Moguće je da se hipotetske, slabo interaktivne čestice, jedne od kandidata za tamnu tvar (WIMP, Weakly interacting massive particles), poništavaju prilikom međusobnog sudaranja te pritom ne ostavljaju nikakav drugi trag osim navedenog zračenja.

No za tu hipotezu nema puno dokaza jer nam tamna tvar i dalje predstavlja veliku nepoznanicu.

Milisekundni pulsari?

“Priroda tamne tvari potpuno nam je nepoznata tako da je ovo rješenje jako uzbudljivo. No naši rezultati pokazuju da bi izvor ovog gama zračenja mogao biti milisekundni pulsar”, rekao je astrofizičar Roland Crocker s Australskog nacionalnog sveučilišta.

Da bi nastao takav objekt, trebala bi umrijeti zvijezda koja je puno veća od našeg Sunca. Na samrti bi