Naša krv možda dolazi iz do sada nepoznatog izvora, tvrde znanstvenici

NAŠE je tijelo toliko komplicirano da nas mogu iznenaditi i njegovi najvažniji i dobro proučeni sustavi. Krv kod sisavaca, na primjer, može imati ne samo jednu već dvije vrste staničnog podrijetla.

“Povijesno gledano, ljudi su vjerovali da većina naše krvi potječe od vrlo malog broja stanica koje na kraju postaju krvne matične stanice, poznate kao hematopoetske matične stanice”, rekao je stanični biolog Fernando Camargo sa Sveučilišta Harvard.

“Iznenadili smo se kad smo pronašli drugu skupinu stanica koje ne potječu od matičnih. One čine većinu krvi u fetalnom životu do mlade odrasle dobi, a zatim se postupno počinju smanjivati. Te su stanice poznate kao embrionalni multipotentni progenitori (eMPP)”, dodao je.

Hematopoetske matične stanice nastaju iz stanica koje oblažu arterije. Prethodno se smatralo da se eMPP-ovi u nekom trenutku odvajaju od hematopoetskih matičnih stanica.

Izvor imunoloških stanica

Koristeći nedavno razvijenu strategiju genetskog kodiranja, biomedicinar Sachin Patel sa Sveučilišta Harvard i kolege pratili su razdvajanje stanica i uočili da hematopoetske matične stanice i eMPP-ovi proizlaze iz iste podloge, piše Science Alert.

Umetnuli su dijelove DNA sekvenci, koje je lako detektirati, u genom stanica miševa koji su se prenosili na sve njihove stanične potomke. To im je omogućilo da prate podrijetlo svih ciljnih stanica, otkrivajući da su eMPP stanice odgovorne za većinu limfoidnih stanica kod mladih miševa.

Izgleda da su eMPP stanice izvor mnogih imunoloških krvnih stanica, uključujući bijele krvne stanice (B i T stanice). Dok hematopoetske matične stanice također mogu proizvesti imunološke stanice, one to čine na mnogo ograničeniji način. Više su sklone stvaranju stanica koje čine komponente potrebne za zgrušavanje krvi.

“Pokušali smo razumjeti posljedice mutacija koje dovode do leukemije gledajući njihove učinke na krvne matične stanice i eMPP kod miševa. Želimo vidjeti jesu li leukemije koje nastaju iz ovih različitih stanica same po sebi različite”, rekao je Camargo.

<div class="js-slot-container reserve-height-with-disclaimer"