NASA-in rover pronašao organsku tvar na Marsu

ISTRAŽUJUĆI mjesto drevne riječne delte, američki rover Perseverance prikupio je neke od najvažnijih uzoraka do sada u svojoj misiji utvrđivanja je li ikada postojao život na Marsu, tvrde NASA-ini znanstvenici. Nekoliko nedavno prikupljenih uzoraka uključuje organsku tvar, što ukazuje da je krater Jezero, koji je vjerojatno nekada sadržavao jezero i deltu koja se ulijevala u njega, imao potencijalno nastanjivo okruženje prije 3.5 milijardi godina, piše CNN.

“Stijene na delti imaju najveću koncentraciju organske tvari koju smo dosad pronašli tijekom misije”, rekao je Ken Farley, znanstvenik projekta Perseverance na Kalifornijskom institutu za tehnologiju u Pasadeni.

Misija rovera na Marsu, koja je započela prije 18 mjeseci, uključuje traženje znakova nekadašnjeg mikrobnog života. Perseverance prikuplja uzorke stijena koji su mogli čuvati ove biopotpise. Trenutačno rover sadrži 12 uzoraka stijena. Niz misija pod nazivom Mars Sample Return na kraju će ovu kolekciju vratiti na Zemlju 2030-ih godina.

Krater Jezero od posebnog interesa

Mjesto delte čini krater Jezero, koji se proteže na 45 kilometara, te je od posebnog interesa za NASA-ine znanstvenike. Geološka značajka u obliku lepeze, nekada prisutna na mjestu gdje se rijeka spajala s jezerom, čuva slojeve Marsove povijesti u sedimentnim stijenama, koje su nastale spajanjem čestica u ovom okolišu nekad ispunjenom vodom.

Rover je istražio dno kratera i pronašao dokaze magmatskih ili vulkanskih stijena. Tijekom svoje druge kampanje proučavanja delte u prošlih pet mjeseci, Perseverance je pronašao bogate slojeve sedimentnih stijena koji otkrivaju priču o drevnoj klimi i okolišu Marsa.

“Sa svojim raznolikim sedimentnim stijenama, delta je u prekrasnom kontrastu s magmatskim stijenama, nastalim kristalizacijom magme, otkrivenim na dnu kratera”, rekao je Farley i nastavio:

“Ova jukstapozicija omogućava nam bogato razumijevanje geološke povijesti nakon formiranja kratera i raznolik skup uzoraka. Na primjer, pronašli smo pješčenjak koji sadrži zrnca i fragmente stijena stvorene daleko od kratera Jezero.”

Građevni blokovi života