Najveći europski dinosaur mesojed pronađen na otoku Wight

FOSILIZIRANE kosti otkrivene na stjenovitoj obali engleskog otoka Wight ostaci su dinosaura mesojeda koji je možda bio veći od bilo kojeg drugog poznatog dinosaura u Europi i srodnik je najveće poznate vrste dinosaura mesojeda.

Paleontolozi su u četvrtak objavili da su pronašli dijelove kostura dinosaura, koji je živio prije oko 125 milijuna godina tijekom razdoblja krede, uključujući kosti leđa, zdjelice i repa, neke dijelove udova, ali bez lubanje ili zuba.

Na temelju djelomičnih ostataka, procijenili su da je dinosaur bio duži od 10 metara, a možda i mnogo više od toga.

“Veličina uzorka je impresivna. To je jedan od najvećih – i vjerojatno najveći – od poznatih kopnenih grabežljivaca koji je ikada vrebao Europom”, rekao je Chris Barker, paleontolog na Sveučilištu Southampton i glavni autor studije objavljene u časopis PeerJ Life & Environment.

Na temelju niza malih žljebova na vrhu repnog kralješka, zaključili su da pripada skupini dinosaura zvanih spinosauri među kojima je i Spinosaurus, koji je živio prije oko 95 milijuna godina i bio oko 15 metara dug.

Najdulje poznati grabežljivac

Smatra se najdulje poznatim grabežljivcem među dinosaurima.

Spinosauri su imali duguljaste lubanje koje podsjećaju na krokodile s puno konusnih zuba – savršenih za hvatanje skliskog plijena – kao i jake udove i velike kandže.

Hranili su se vodenim životinjama kao i drugim dinosaurima.

Zbog nepotpunih ostataka znanstvenici novoopisanim dinosaurima još nisu dali znanstveno ime, ali ga zovu “spinosaurid bijele stijene” zbog geološkog sloja u kojem su kosti pronađene.

Vjeruju da nije pripadnik nijedne ranije identificirane vrste.

Dinosauri mesojedi