Lokaliteti spiruline

Danas vrlo poznata modrozelena alga spirulina pronađena je u brojnim jezerima i oceanima. Ona je bogata vitaminima i važnim hranjivim tvarima čemu i zaslužuje svoju planetarnu popularnost. 

Sadrži svih 9 esencijalnih masnih kiselina i ima čak 10 puta više beta karotena od mrkve. Najprije se uzgajala na području Kine, Australije i Havaja, a danas ju pronalazimo u različitim dijelovima svijeta. Trenutno se najčešće koristi kao pripravak brojnih dodataka prehrani.

Od Asteka do suvremenostu

Spirulina se smatra jednim od najstarijih izvora hrane, a zapisi govore kako ju je konzumirao još i astečki narod u 16. stoljeću. Neki povijesni spisi tvrde kako se spirulina kao prehrambeni proizvod koristi preko tisuću godina. 

S obzirom da je toliko dugo u upotrebi, ne čudi velik broj prepoznatih benefita ove alge na ljudski organizam, a u nastavku donosimo i neke od najvažnijih. 

Spirulina se smatra jednim od najstarijih izvora hrane
Spirulina je odličan izvor vitamina

Odlična za detoksikaciju

Zbog svojih detoksikacijskih svojstava, spirulina je odličan izbor za sve one koji žele izbaciti višak nakupljenih toksina i nečistoća u organizmu i krvi. Isto tako, spirulina ima moćno protuupalno djelovanje zbog čega je vrlo dobra u prevenciji kroničnih upalnih bolesti poput reumatoidnog artritisa. Isto tako, ona:

  • smanjuje razinu slobodnih radikala u tijelu
  • potiče regeneraciju stanica
  • pomaže u smanjenju razine hormona stresa koji povećava rizik za nastanak niza bolesti 

Borba protiv viška kilograma

Ukoliko imate problema s viškom kilograma, spirulina je odličan saveznik u toj borbi. Naime, ona pomaže u kontroli apetita i ublažava žudnju za grickalicama stvarajući osjećaj sitosti, što posljedično utječe na lakše održavanje zdrave tjelesne težine.

YouTube video
Video: Da li znate šta je spirulina I kako se koristi? Zdravi a mršavi.

Dobrobiti spiruline u borbi s viškom kilograma iščitavaju se i u tome što ima velik udio proteina, vitamina i minerala zbog čega daje dodatnu energiju, a pritom ne sadrži šećere i ugljikohidrate.

Opreza pri konzumiranju spiruline nikad dosta

Iako je spirulina odličan izvor vitamina, minerala i proteina, stručnjaci vrlo često ističu da je potrebu za nutritivnim spojevima ipak najbolje zadovoljiti unosom raznolikih namirnica i usvajanjem zdravih prehrambenih navika. Kada kupujete spirulinu važno je dobro razmisliti i o njezinoj čistoći jer se ona danas uzgaja i u čistim i u nečistim vodama diljem svijeta pa tako može sadržavati velik udio teških metala (željezo, merkur, živu, arsen). 

Upravo zbog opasnosti od trovanja teškim metalima, prije početka konzumiranja spiruline uvijek treba provjeriti njezino podrijetlo te ju pri konzumaciji vrlo pažljivo koristiti kako ne bi došlo do nikakvih neželjenih pojava.

Članci iz iste kategorije: