KLJUČ JE U NAMA: Zarazniji sojevi virusa mogli bi biti snažniji od cjepiva, ali jedna se vrsta ubojitih stanica učinkovito bori protiv njih

Novo istraživanje tvrdi da ‘ubojite T-stanice’ djeluju i protiv zaraznijih varijanti covida-19

Ključna komponenta imunosnog sustava poznata kao T-stanica učinkovito se bori protiv najzaraznijih varijanta covida-19 i povećanog rizika od reinfekcije, kaže se u studiji američkih znanstvenika. Nekoliko nedavnih studija pokazalo je da bi određene varijante koronavirusa mogle bi snažnije od imunosne zaštite antitijela i cjepiva, piše Reuters u srijedu.

No antitijela – koja blokiraju koronavirus da se on veže na ljudske stanice – samo su jedan dio priče, kaže se u studiji koju su proveli znanstvenici s Nacionalnog instituta za alergiju i zarazne bolesti (NIAID) i objavili u utorak. Drugi dio priče čine limfociti T, a nazivaju se još  “ubojite T-stanice” zato što one uklanjaju zaražene stanice i tako zajedno s anitijelima priječe najteže oblike bolesti.

POSTOJEĆA CJEPIVA USKORO ĆE BITI NEUČINKOVITA? ‘Nastaje sve više mutacija, a ovo što sad rade neke države je poprilično opasno’

Analiza krvi

Znanstvenici su analizirali krv 30 osoba koje su se oporavile od covida-19 prije nego što su se pojavile nove zaraznije varijante. Iz tih uzoraka identificirali su specifični oblik T-stanica (limfocit T CD8, što je tehničko ime) koje su aktivne protiv virusa, prenosi agencija France presse.

Zatim su proučavali hoće li T-stanice biti sposobne prepoznati tri glavne (zaraznije) varijante SARS-CoV-2, a to su  B.1.1.7 (koja se pojavila u Velikoj Britaniji), zatim B.1.351 (identificirana u Južnoj Africi) i  B.1.1.248 (varijanta iz Brazila). Svaka od tih varijanata nosi mutaciju u području proteina S  (spike), “šiljaka” na površini virusa pomoću kojih napada ljudske stanice, napose u slučaju varijante B.1.351, južnoafričke.

HOĆE LI SE I HRVATSKA PRIDRUŽITI IZJAVI? 14 zemalja svijeta zabrinute zbog kašnjenja izvješća WHO-a o podrijetlu koronavirusa