Još jedna opasnost za pušače – bakterije iz duhana

Osim svih od ranije poznatih negativnih spojeva koje pušenjem unosimo u svoj organizam, znanstvenici su otkrili da u cigaretama postoje žive bakterije.

Odavno nam je poznato da pušenjem postajemo ovisnici o jednom od najpoznatijih alkaloida – nikotinu, kao i to da uvlačenjem duhanskog dima u svoj organizam svjesno unosimo katran i druge štetne sastojke, ali ovih nas je dana posebno trgnulo novo otkriće – duhanske bakterije.

Sada znamo da osim teških metala i kancerogenih spojeva pušenjem unosimo žive bakterije u svoje tijelo! Mnoge od tih bakterija patogene su za čovjeka, pa bi u tome djelomično mogao ležati razlog činjenice da pušači puno češće obolijevaju od nekih bolesti nego nepušači. Jesu li te bakterije uzrok plućnih bolesti? Napadaju li naše srce i krvotok? Jesu li one razlog slabijem imunitetu pušača? Podliježu li pušači upravo zbog njih infekcijama češće od ostalih? Na ta pitanja odgovor ćemo dobiti u nekim drugim istraživanjima, mada sa sigurnošću već sada možemo reći kako udisanje živih patogena nikako nije bezazleno. Pušenje oštećuje gotovo svaki naš organ. Pokazalo se da je pušenje rizični faktor i za najčešće respiratorne bolesti – gripu, prehladu, bakterijsku upalu pluća, itd.

Ovo je prvi put da se u istraživanju bakterija u duhanu koristila metoda DNK mikrozračenja da bi se procijenio bakterijski metagenom. I sami su znanstvenici bili iznenađeni brojem i opsegom bakterijskih vrsta koje su pronašli. U prijašnjim su istraživanjima znanstvenici uspjeli dokazati da je na malim uzorcima duhana iz cigareta moguće uzgojiti kulture bakterija, ali ovom su metodom u duhanu pronašli već postojeće organizme. Pronašli su širok spektar raznih vrsta bakterija od kojih su neke za čovjeka bezopasne, ali i mnogo onih koje mogu ozbiljno ugroziti ljudsko zdravlje. Istraživači nisu istraživali neke posebno rađene vrste cigareta, već one koje su dostupne na širokom tržištu: Camel, Kool Filter Kings, Lucky