IZRAČUNALI DO KADA ĆE BITI MOGUĆ ŽIVOT NA ZEMLJI: Nakon toga je kraj. Nestat će atmosfera bogata kisikom i sve će izumrijeti

Znanstvenici su putem simulacije pronašli dokaze da će Zemlja izgubiti atmosferu bogatu kisikom za otprilike milijardu godina

Život na Zemlji napreduje zahvaljujući kisiku. Kisik je visoko reaktivan element; može stvoriti spojeve s gotovo svim ostalim elementima na periodnom sustavu, pritom oslobađajući energiju u procesu. U procesu poznatom kao stanično disanje, organizmi koriste kisik za oksidaciju supstrata (primjerice šećera i masti) i generiranje energije, piše Forbes.

Zemlja je nastala prije otprilike 4,6 milijardi godina. Intenzivna vulkanska aktivnost oslobađala je plinove koji su stvarali otrovnu atmosferu, vjerojatno smjesu ugljičnog dioksida, metana, amonijaka i vodene pare. Tragovi pronađeni u drevnim stijenama sugeriraju da je prije otprilike 2,7 do 2,8 milijarde godina prvi put kisik pušten u Zemljinu atmosferu, stvarajući nove minerale poput željezovog oksida.

Znanstvenici misle da su rani fotosintetski mikroorganizmi, koji su mogli koristiti sunčevu svjetlost za kemijsko razbijanje molekula ugljikovog dioksida na ugljik i kisik, uzrokovali smanjenje količine ugljikovog dioksida i povećanje kisika. Ali tek prije oko 2,45 milijardi do 1,5 milijardi godina kisik je postao značajna komponenta Zemljine atmosfere. Danas Zemljina atmosfera sadrži 78 posto dušika i otprilike 21 posto kisika.

Život ne može trajati vječno

Svi se znanstvenici slažu da život na Zemlji ne može trajati vječno. Dok Sunce bude starilo i postajalo sve toplije, oceani na Zemlji će ispariti, a atmosfera će otići u svemir. Na kraju, Sunce će ostati bez energije i uništit samo sebe zajedno s unutarnjim planetima, uključujući Zemlju.

Par istraživača sa Sveučilišta Toho i Nexus for Exoplanet System Science NASA-e, pronašli su putem simulacije dokaze da će Zemlja izgubiti atmosferu bogatu kisikom za otprilike milijardu godina. U svom radu, objavljenom u časopisu Nature Geoscience, Kazumi Ozaki i Christopher Reinhard opisali su čimbenike koji su ušli u njihovu simulaciju i što je ona pokazala.

Istraživači su stvorili simulaciju Zemlje koja je uzela u obzir varijable koje opisuju