Iguane na Bahamima zbog ekoturizma dobile šećer

IGUANE na Bahamima pretvorile su se u slatkoljupce s visokom razinom šećera u krvi zbog ekoturista koji ih hrane grožđem, kazali su znanstvenici i upozorili da se ne zna kako bi to moglo utjecati na zdravlje ovih osjetljivih gmazova.

Iguane s bahamskog otočja Exuma toliko su ovisne o ukusnim poslasticama da na plažu stižu čim čuju turističke brodove.

“Organizatorima turističkih obilazaka to je izvrsna prilika da gostima zajamče da vide ove životinje i ostvare s njima blizak kontakt”, kazao je Charles Knapp iz akvarija Johna Shedda u SAD-u.

Konzervatori prirode zabrinuti su jer se zbog ovog neautohtonog voća, koje se iguanama daje nabodeno na ražnjić, veliki gušteri sve manje boje ljudi pa su podložniji krijumčarima životinjama.

No oni koji pomno promatraju ova stvorenja počeli su sumnjati da ovakav način prehrane uzrokuje i druge probleme. Tragove za to našli su u njihovom izmetu.

Iguane koje konzumiraju lišće i voće koje im je priroda namijenila imaju izmet koji znanstvenica Susan French sa Sveučilišta u Utahi uspoređuje s “kubanskom cigarom – nalik lišću zarolanom u smotuljak”.

Izgled izmeta iguana koje se hrane grožđem koje im daju turisti  nagnao je istraživače da pomnije promotre utjecaj koji na organizam iguana ima prehrana puna šećera.

Njihovo istraživanje, objavljeno u časopisu Experimental Biology, bavilo se utjecajem koji prehrana bogata glukozom ima na zdravlje obične zelene iguane.

“Ovim smo životinjama davali glukozu jednako često koliko je