Gubitak sluha dosad je bio nepovratan. Sada postoji rješenje

STAROST, jaka buka te neki lijekovi za rak i antibiotici mogu uzrokovati gubitak sluha. On je do sada bio nepovratan jer znanstvenici nisu uspijevali reprogramirati postojeće stanice u uhu da se razviju u osjetne stanice vanjskog i unutarnjeg uha bitne za sluh.

No, znanstvenici s Northwestern Medicinea objavili su u časopisu Nature istraživanje u kojem su otkrili glavni gen koji programira slušne osjetilne stanice s dlačicama tako da se razvijaju u vanjske ili unutarnje, čime su nadišli veliku prepreku koja je sprječavala razvoj tih stanica nužan za obnavljanje sluha.

“Naš rad otkriva nam prvi jasan prekidač za promjenu jedne vrste stanica u drugu”, rekao je glavni autor studije Jaime García-Añoveros, profesor anesteziologije i neuroznanosti na Odjelu za neurologiju Kena i Ruth Davee.

“To će nam dati dosad nedostupan alat za izradu unutarnjih i vanjskih osjetilnih stanica s dlačicama. Prevladali smo veliku prepreku”, dodao je.

Odumiranje vanjskih stanica s dlačicama glavni je uzrok gluhoće

Odumiranje vanjskih stanica s dlačicama u pužnici najčešći je uzrok gluhoće, odnosno gubitka sluha. Ove stanice razvijaju se u embriju i poslije se ne razmnožavaju, što znači da se sluh ne obnavlja, nego se postupno gubi. Tri reda vanjskih stanica s dlačicama djeluju kao pojačala zvuka za unutarnje stanice s dlačicama.

Prema Centru za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), oko 8.5 posto Amerikanaca u dobi od 55 do 64 godine ima problema s gubitkom sluha. U dobi od 65 do 74 godine taj udio se povećava na gotovo 25 posto, a u dobi od 75 i više na oko 50 posto.

Znanstvenici su do sada znali kako kreirati umjetne slušne osjetne stanice s dlačicama, no one se nisu mogle diferencirati u unutarnje i vanjske stanice, koje omogućuju različite funkcije bitne za sluh. Stoga je novo otkriće znanstvenika iz Northwestern Medicinea veliki korak prema razvoju tih specifičnih stanica.

Kako