Čovječanstvo još nije ni civilizacija tipa I. Nova studija otkriva kada će postati

ČOVJEČANSTVO za sada još nije dostiglo stupanj razvoja da bi se prema tzv. Kardaševoj ljestvici od tri stupnja moglo smatrati civilizacijom tipa I. Jedno novo istraživanje procijenilo je kada bi se to moglo dogoditi.

Mjerenje stupnja razvoja civilizacije

Postoji više načina na koje se može mjeriti napredak ljudske civilizacije. Primjerice, po rastu stanovništva, organizaciji, razvoju tehnologija za putovanja svemirom, uređenosti društva, kapacitetima za vođenje rata i sl.

No ruski astrofizičar Nikolaj Kardašev predložio je 1964. jednostavnu ljestvicu prema kojoj bi se razvoj civilizacije mogao mjeriti njezinom sposobnošću da iskorištava dostupnu energiju.

Njegovo tumačenje bilo je da civilizaciju ne bi trebalo ocjenjivati po njezinu ponašanju, već po razvijenosti tehnologije. Kardaševa skala temelji se na ideji o eksponencijalnom razvoju civilizacije. Prema njoj se civilizacije dijele u tri tipa: planetarne (tip I), zvjezdane (tip II) i galaktičke (tip III).

Civilizacijom tipa I može se smatrati ona koja je uspješno ovladala resursima matičnog planeta u smislu da može eksploatirati i skladištiti količine energije koje su razmjerne energiji koja do planeta stiže s matične zvijezde.

Civilizacija tipa II može izravno konzumirati energiju koju emitira matična zvijezda i reda je veličine te energije, dok je civilizacija tipa III sposobna iskoristiti količine energije koje se stvaraju u matičnoj galaksiji.

Kardaševa klasifikacija temelji se na pretpostavci da konzumacija energije raste po stopi od oko 1% godišnje.

Trenutno smo civilizacija 0.73

Dakle, prema Kardaševoj skali, čovječanstvo bi postalo civilizacija tipa I kada bi bilo sposobno koristiti svu energiju Sunca koja neprekidno stiže na Zemlju, što je oko 10 na 16 vata. Na Zemlji se u 2020. koristilo oko 10 na 13 vata, što je za oko tri reda veličine manja količina energije.

Kardašev je vjerovao da će čovječanstvu trebati oko 3200 godina da dosegne civilizaciju tipa II, a oko 5800 godina da dosegne tip III.