Čestice mikroplastike pronađene i u ljudskoj krvi

ZNANSTVENICI su prvi put pronašli tragove mikroplastike u ljudskoj krvi.

Iako još uvijek nije poznato kakav točno utjecaj čestice mikroplastike imaju na naše zdravlje, znanstvenici su zabrinuti jer se u laboratoriju pokazalo da one mogu izazvati oštećenja na ljudskim stanicama.

Već desetljećima čovječanstvo ima problema s odlaganjem plastičnog otpada, a mikroplastika je do sada pronađena na svakom dijelu našeg planeta; od vrha Mount Everesta do podnožja najdubljih oceana, piše The Guardian.

Znanstvenici su već prije ustanovili da ljudi u sebe unose čestice mikroplastike putem hrane i vode kao i da ih udišu, a pronađene su u izmetu beba i odraslih.

Polovica uzoraka sadržavala je PET plastiku

Znanstvenici su u najnovijem istraživanju analizirali uzorke krvi 22 zdrava anonimna darivatelja te su kod njih 17 (skoro 80%) pronašli nepoželjne čestice. Polovica uzoraka sadržavala je PET plastiku, koja se obično koristi u bocama za piće, dok je trećina sadržavala polistiren koji se koristi za pakiranje hrane i drugih proizvoda. Četvrtina uzoraka krvi sadržavala je polietilen od kojeg se rade plastične vrećice.

“Naša studija je pokazala da imamo čestice polimera u krvi, što je revolucionarno otkriće. Ali moramo proširiti istraživanje i povećati veličinu uzoraka, broj procijenjenih polimera itd.”, rekao je ekotoksikolog Dick Vethaak sa Sveučilišta Vrije Universiteit Amsterdam.

“Razumno je da se brinemo. Čestice su tu i prenose se po cijelom tijelu”, rekao je Vethaak.

“Postavlja se pitanje što