ASTROFOTOGRAF O TAJNAMA DUBOKOG SVEMIRA I HRVATSKOJ: ‘Imamo ono što je postala prava rijetkost u Europi, no pitanje je do kada…’

Kako biste na trenutak zaboravili na koronu vodimo vas na putovanje galaksijom u našem serijalu Hrvati i svemir: ‘Moj je cilj jednostavan. To je cjelovito razumijevanje svemira, zašto je takav kakav jest i zašto uopće postoji’, kazao je jednom prilikom kozmolog i briljantan teorijski fizičar Stephen Hawking. Strast prema istraživanju i spoznaji svijeta oko sebe bila je pokretačka snaga ne samo jednog od najpoznatijih fizičara već i svake osobe koja je posvetila svoj život otkrivanju tajni svemira. Baš zato kroz specijal ‘Hrvati i svemir’ odlučili smo zakoračiti na putovanje u nepoznato s hrvatskim znanstvenicima koji su za Net.hr ispričali svoju priču o ljubavi prema svemiru, inspiraciji, važnosti popularizacije znanosti, ali i budućnosti koja nas čeka…

Lovro Dujnić tijekom dana je asistent tehničke kulture u nastavi, a noću, kada napokon možemo neometano uploviti u nebeska prostranstva – astronom amater, astrofotograf i veliki zaljubljenik u svemir koji nam je objasnio kako astrofotografija nije samo snimanje lijepih fotografija univerzuma već i istraživanje istoga.

NET.HR: Kada si se prvi put zainteresirao za astronomiju?

DUJNIĆ: Kada sam prvi put gledao Zvjezdane staze na televiziji kao dijete. Fasciniralo me njihovo putovanje kroz svemir i otkrivanje raznih fenomena u svemiru, planeta i drugih živih bića. Nedugo nakon toga sam molio roditelje da mi kupe teleskop, ali budući da ga u to vrijeme nije bilo lako za nabaviti kod nas, a i bilo je skupo, morao sam se malo strpjeti. U međuvremenu sam vrijeme provodio u zagrebačkoj zvjezdarnici.

NET.HR: Bavio si se i robotikom, a danas se baviš astrofotografijom? Možeš li nam opisati kako je počela tvoja ljubav prema fotografiranju svemirskih pojava i objekata? Koliko ti je tehničko znanje iz robotike pomoglo u tome?

DUJNIĆ: Bavim se i danas robotikom i imam svoju malu radionicu za to (man cave). To znanje i iskustvo mi pomaže među ostalim da gradim raznorazne optičke uređaje od