Asteroid koji je ubio dinosaure u Zemlju je udario u proljeće

ASTEROID koji je prije 66 milijuna godina pobio gotovo sve dinosaure, u Zemlju je udario tijekom proljeća, zaključio je međunarodni tim znanstvenika.

Stručnjaci su pretraživali dijelove Sjeverne Dakote u Sjedinjenim Državama da bi pronašli fosilizirane veslokljunke i jesetre koje su uginule kad je asteroid udario u Zemlju.

Koristeći iznimno moćne rendgenske zrake i sofisticirane snimke izotopa ugljika na fosiliziranim kostima riba koje su uginule niti sat vremena nakon udara asteroida, uspjeli su utvrditi vrijeme udara asteroida. Njihovi nalazi upućuju na to da se udar dogodio u proljeće.

Ostavio krater širok 180 kilometara

Tim znanstvenika smatra da bi njihovo otkriće moglo pomoći da se razjasni zbog čega su neke životinje, poput ptica, krokodila i kornjača, uspjele preživjeti udar, dok druge nisu bile te sreće.

U tomu će im pomoći dobro očuvani fosili riba otkriveni u Sjevernoj Dakoti te će omogućiti bolje razumijevanje jednog od najgorih dana u povijesti života na Zemlji i rasvijetliti razmjere globalne katastrofe koju je izazvao udar asteroida širine oko 15 km.

Vjeruje se da je pao na poluotok Yucatan te da je prouzročio globalnu zimu koju su uspjeli preživjeti samo rijetki hladnokrvni organizmi. Masovno izumiranje koje je uslijedilo izbrisalo je oko tri četvrtine živih organizama na Zemlji, uključujući dinosaure na kraju razdoblja krede te je otvorilo put sisavcima, na kraju uključujući i ljude, da postanu dominantna vrsta.

Paleontolozi kažu da su u Sjevernoj Dakoti pronašli dokaze o udaru asteroida u području današnjeg Meksičkog zaljeva, na poluotoku Yucatanu, koji se odrazio i na prostor tisućama kilometara daleko od mjesta udara. Udar je za sobom ostavio krater širok oko 180 km.