Analiza: Nakon udara asteroida sisavci su prvo postali veći pa tek onda pametniji

NAKON smrtonosnog udara asteroida prije 66 milijuna godina, koji je osudio dinosaure na propast, čini se da je snaga bila važnija od mozga za sisavce koji su uspjeli preživjeti kataklizmu i ovladati novim, promijenjenim svijetom.

Znanstvenici su rekli da je analiza fosila sisavaca iz paleocenske epohe, koja obuhvaća 10 milijuna godina nakon što je asteroid izbrisao tri četvrtine vrsta na Zemlji, otkrila da se, iako su njihova tijela postala mnogo veća, veličina njihova mozga u odnosu na tjelesnu masu zapravo smanjila.

Suprotno ideji da je inteligencija natjerala sisavce da postanu novi vladari planeta

Nalazi su u suprotnosti s idejom da je upravo inteligencija natjerala sisavce, male igrače u doba dinosaura, da postanu novi vladari planeta nakon masovnog izumiranja vrsta na kraju razdoblja krede.

“Proces pojave velikog mozga i kod sisavaca nakon izumiranja bio je mnogo sporiji nego što smo mislili”, rekla je Ornella Bertrand, paleontologinja sisavaca na Sveučilištu u Edinburghu i glavna autorica studije objavljene u časopisu Science.

Znanstvenici su CT-om skenirali fosile 28 paleocenskih primjeraka sisavaca i 96 iz sljedeće eocenske epohe, koja se proteže na razdoblje prije 56-34 milijuna godina. Procijenili su veličinu mozga i razvoj specifičnih cerebralnih komponenti. Rast mozga, otkrili su, započeo je tijekom eocena, zajedno s promjenom važnosti različitih funkcija.

“Oštroumna inteligencija došla tek mnogo milijuna godina kasnije”

“Suprotno našim očekivanjima, sisavci koji su preživjeli asteroid i nadživjeli dinosaure bili su prilično bedasti. Nisu imali ni blizu umne sposobnosti današnjih sisavaca – a oštroumna inteligencija došla je tek mnogo milijuna godina kasnije”, rekao je paleontolog iz Sveučilišta u Edinburghu i koautor studije Steve Brusatte.

Sisavci su počeli razvijati veće tijelo gotovo odmah nakon masovnog izumiranja koje je eliminiralo dinosaure. Prije toga sisavci su obično bili veličine rovke. Tijekom paleocena neki su postali veliki poput medvjeda.

“Kada su neleteći dinosauri izumrli, sisavcima je postala dostupna prilika bez presedana